Produkty CR
Vycházíme ze strategických dokumentů, kdy chceme díky produktům posilovat aktivizaci cílových person a trhů, čímž naplníme naše rozvojové cíle. Přehled a práci s produkty uvádíme i ve výroční zprávě.
Stezka Vltavy
Název: Stezka Vltavy
Přínos/obsah produktu: Propojuje jednotlivé nabídky cestovního ruchu, utváří souvislý koncept dovolené/trávení volného času na vodě, zpřístupnění lodí bez nutnosti kapitánských zkoušek, zatraktivnění dalších úseků řeky mimo tradiční úsek Vyšší Brod-Český Krumlov-Boršov.
Komponenty/skladba produktu: Lodní doprava, půjčovny sportovních vybavení, gastropodniky podél stezky, půjčovny lodí, turistické cíle podél stezky.
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Odpočinek pro každého, aktivity na vodě i podél ní, návaznost na koncept "Město a voda".
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé služeb, JCCR, CzechTourism, Stezka Vltavy z.s., města České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, Týn nad Vltavou.
Stezka Vltavy - hlavní produkt turistické oblasti se zaměřuje na aktivity na vodě i podél ní. Propojuje celou destinaci skrze řeky Vltavu, Malši, Lužnici a Munický rybník, na kterých probíhá lodní doprava. Produkt je široce orientovaný s ohledem na množství nabízených aktivit a jeho cílovou skupinu. Hlavní cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi a skipeři, tedy bonitní majitelé či uživatelé lodí. K prezentaci tohoto produktu byl vytvořen samostatný produktový web www.stezkavltavy.cz a sociální sítě @stezkavltavy. V následujících letech se chceme zaměřit na přímý prodej přes produktový web, aby nedocházelo pouze ke zprostředkování aktivit a produkt se mohl dál soběstačně rozvíjet. V souvislosti s tímto produktem vyvíjela destinace množství aktivit k rozvoji doprovodné infrastruktury a investic v této oblasti.
Propagujeme zejména online skrze naše sociální sítě (@jiznicechy nebo produktový @stezkavltavy). Využíváme i možnost presstripů, tištěných brožur a destinačního časopisu. Stezka Vltavy je cílená dle vybraného produktu - vyhlídkové plavby, ubytování na lodi, půjčovna kol, atp.
V rámci projektu vznikly i audioprůvodci, kdy jsme lodě vybavili reproduktory a možností přehrávání zvukových stop se zajímavostmi o okolních atraktivitách. Při oslavách 100 let republiky jsme jako součást produktu vytvořili "100 let na Vltavě – proti proudu času", kdy jsme na vybraná místa umístili repliky vorů a informační tabule s tématikou plavení dřeva a vývojem splavnosti Vltavy. Z akce vzniklo i video, kde symbolicky hraje Jihočeská filharmonie na dobovém voru skladbu Vltava.
Stezka Vltavy byla podkladem pro vznik národní úrovně produktu Řeka Vltava. V rámci produktu Stezka Vltavy, organizuje DMO vzdělávací konferenci pro odbornou veřejnost Lodě na vltavské vodě a popularizační event pro veřejnost Festival Vltavy – Lodě na vltavské vodě.
Prodloužený víkend
Název: Prodloužený víkend
Přínos/obsah produktu: Komunikace aktivit v oblasti s potenciálem tvorby vícedenního programu pro různé kategorie návštěvníků. Motivace k prodlužování pobytu na 2 a více nocí a návštěva oblasti v mimosezonně.
Komponenty/skladba produktu: aktivity v oblasti s potenciálem tvorby programu na vícedenní návštěvu, akce pořádané v oblasti, nabídky půjčoven sportovního vybavení, půjčovny lodí a obytných lodí, slevová karta hosta BuďKarta.
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Prodloužený víkend na Budějovicku, více zážitků během jedné návštěvy, ubytování na Budějovicku a výlety po jižních Čechách, zvýhodněné vstupy a služby při ubytování na 2 a více nocí s kartou hosta BuďKarta
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé služeb, JCCR, CzechTourism, Stezka Vltavy z.s., města České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, Týn nad Vltavou.
Velmi široký produkt, který zahrnuje veškeré aktivity v oblasti, které mají potenciál tvořit skladbu vícedenního programu pro širokou škálu návštěvníků destinace. Cílem je prodlužování délky pobytu a počtu nocí strávených v turistické oblasti s ohledem na ekonomický přínos. V post-Covid období byl tento produkt cílen na restart cestovního ruchu na Budějovicku a návrat k předcovidovým počtům hostů a ubytování. Nyní je zaměřen na prodloužení délky pobytu a na příjezdy v mimosezonním období. Od roku 2024 je součástí produktu také karta hosta BuďKarta, která ubytovaným na 2 a více nocí přináší výhody v podobě slevy na vstupy a služby.
Pivní stezka Budějovicko
Název: Pivní stezka Budějovicko
Přínos/obsah produktu: Propojuje malé a velké pivovary v turistické oblasti a přináší ucelenou nabídku a souhrnné informace pro návštěvníky.
Komponenty/skladba produktu: 2 velké pivovary a 9 minipivovarů, pivnice, kulturní akce s pivní tématikou, plavby lodí do pivovaru
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Pivovarnická tradice na Budějovicku, pivo z národního pivovaru a z nejstaršího českobudějovického pivovaru, pivo a pivní speciály z minipivovarů,
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé malých pivovarů, Budějovický Budvar, Pivovar Samson, Výzkumný a výukový minipivovar Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity, pořadatelé akcí spojených s pivní tématikou, sládci a domovarníci, JCCR
Pivní stezka Budějovicko vychází z trasy č. 1 Jihočeských pivních stezek a zahrnuje celkem 11 pivovarů v Turistické oblasti Budějovicko. Cílem produktu je propagace pivovarnické tradice na Budějovicku, která sahá až do 13. století. Souhrnně prezentuje důležité informace a motivuje k návštěvě pivovarů coby samotnách turistických cílů, nebo k návštěvě oblasti v rámci komplexního gastrozážitku, jehož je pivo součástí. Součástí marketingové kampaně a PR je od roku 2023 každoroční limitovaná várka letního pivního speciálu Budějčák, který je vařen ve Výzkumném a výukovém minipivovaru Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Pivo je v ultra limitovaném množství v prodeji na Infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a na čepu ve studentském klubu Kampa v areálu Jihočeské univerzity.
Budějovická kávová stezka
Název: Budějovická kávová stezka
Přínos/obsah produktu: Návštěvník destinace dostává ucelený přehled auditovaných kaváren v Budějovicích, které stojí za to navštívit, v rámci mimosezonního období na přelomu září/říjen je spuštěna kampaň Budějovická kávová stezka, která motivuje k objevování kaváren, ve stejném období probíhá takzvaný Budějovický kávový týden v jehož programu jsou různé workshopy, cuppingy kávy a přednášky s lokálními baristy a kávovými enthusiasty.
Komponenty/skladba produktu: workshopy a přednášky v rámci kávového týdne, motivační složka v podobě razítek na kávové stezce, mapa auditovaných kaváren v Českých Budějovicích, akce s kávovou tématikou
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Budějovice nejsou jen městem piva, ale také městem dobré kávy a kaváren, výběrová káva a kavárny v Českých Budějovicích, mapa auditovaných kaváren s výběrovou i tradiční kávou, přehled akcí s kávovou tématikou
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: zapojené kavárny a pražírny v oblasti, Statutární město České Budějovice, pořadatelé akcí s kávovou tématikou, baristé, TIC České Budějovice
Produkt Budějovická kávová stezka přináší návštěvníkovi destinace přehled kaváren v Českých Budějovicích, které prošly auditem a splnily kritéria v podobě výše hodnocení od uživatelů mapových portálů Mapy.cz a Google Maps. Mapa kaváren zahrnuje českobudějovické kavárny s výběrovou i tradiční kávou a návštěvník města se tak snáze orientuje v nabídce. Součástí kampaně je stejnojmenná motivační akce, kdy v uvedeném termínu v období přelomu září a října účastníci sbírají razítka za konzumaci kávy v zapojených kavárnách do účastnické karty. Za 10 razítek z různých kaváren získají odměnu. Účastnická karta i odměna je k vyzvednutí v TIC České Budějovice. Akce motivuje návštěvníky i místní obyvatele k objevování kaváren a šíření pivědomí o kavárenské scéně ve městě. Ve stejném období probíhá akce Budějovický kávový týden v jehož programu jsou workshopy, kávové cuppingy či přednášky s lokálními baristy a kávovými enthusiasty. Tato aktivita slouží k medializaci a šíření povědomí o úrovni kaváren ve městě. Na programu a produktu spolupracuje DMO s lokálními baristy a zapojuje také osobnosti, které získali ocenění na kávových soutěžích jako je Czech Aeropress Championship, World Cup Tasters Championship nebo Czech Coffee In Good Spirits Championship. V roce 2023 byl produkt a program kávového týdne partnerem festivalu Budějckej Coffee Fest 2023. Produkt je komunikován claimem Budějovice nejsou jen městem piva, ale také městem dobré kávy a kaváren. Jen využíván fenomén a rozvoj popularity výběrové kávy a toto téma je komunikováno jako součást gastrozážitku při návštěvě destinace.
Velikonoce na Budějovicku
Název: Velikonoce na Budějovicku
Přínos/obsah produktu: Ucelená nabídka tématických velikonočních akcí v turistické oblasti
Komponenty/skladba produktu: Velikonoční trhy a jarmarky, Stezka obřími kraslicemi na Hluboké, akce s velikonočními tradicemi, tradiční řemesla, tvořivé dílny, křesťanské velikonoční tradice, výstavy o historii velikonočních oslav
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Velikonoční tradice v jižních Čechách, živé ukázky zvyklostí a tradičních výrobků a způsob oslav v minulosti i dnes.
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé služeb, JCCR, města České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, Týn nad Vltavou, Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích.
Součástí produktu jsou velikonoční trhy a jarmarky v Českých Budějovicích, v Hluboké nad Vltavou a v Týně nad Vltavou, stejně jako další akce spojené s tímto tématem. Nosnou akcí je velikonoční hrkání a tesání dřevěných křížů v centru Českých Budějovic. Oblíbenou aktivitou, která má časový přesah a je dobrou záminkou pro návštěvu oblasti je Stezka obřími kraslicemi v Hluboké nad Vltavou. Návštěvník destinace dostává v rámci produktu souhrnný přehled velikonočních akcí a aktivit včetně kulturních událostí a křesťanských velikonočních obřadů.
Svatomartinská husa
Název: Svatomartinská husa
Přínos/obsah produktu: Ucelený přehled restaurací na Budějovicku s nabídkou Svatomartinského husího menu a propagace gastrozážitku jako téma návštěvy oblasti v mimosezoně, propojení s pivovarnickou tradicí a pivem jako nápojem vhodným pro párování v husím menu
Komponenty/skladba produktu: Svatomartinské husí menu v restauracích, pivo a pivovarnická tradice
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Na Budějovicko na svatomartinskou husu a další lokální dobroty, Za gastrozážitkem a historickými památkami
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: provozovatelé restaurací s nabídkou husího menu
Produkt využívá fenoménu svatomartinských oslav a husích menu, které jsou vyhledávány napříč republikou. Nabízí aktuální seznam lokálních restauracích s nabídkou husích menu a dává záminku navštívit oblast v mimosezonním období a spojit gastrozážitek s návštěvou města a okolí, historických památek a kulturních institucí.
Advent na Budějovicku
Název: Advent na Budějovicku
Přínos/obsah produktu: Ucelená nabídka tématických vánočních akcí v turistické oblasti
Komponenty/skladba produktu: Vánoční trhy a jarmarky, Českobudějovický Advent na náměstí Přemysla Otakara II. v ČB, akce s vánočními tradicemi, tradiční řemesla, tvořivé dílny, křesťanské vánoční tradice, výstavy o historii adventních oslav
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Adventní tradice v jižních Čechách, živé ukázky zvyklostí a tradičních výrobků a způsob oslav v minulosti i dnes, Českobudějovický Advent s programem na náměstí v Českých Budějovicích
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé služeb, JCCR, města České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, Týn nad Vltavou, Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích, Stezka Vltavy z.s., Art4promotion, s.r.o.
Produkt slouží k propagaci tématických adventních akcí na Budějovicku, jako důvodu k návštěvě oblasti v mimosezonním období. Stěžejním tématem je Českobudějovický Advent s programem na náměstí v Českých Budějovicích, ale také další akce a události napříč celou oblastí. Na produkt je cílena hlavní komunikační kampaň v zimním období. Produkt cílí nejen na tuzemskou klientelu, ale také na blízké trhy Rakousko a Německo.
Sportovní soustředění
Název: Sportovní soustředění
Přínos/obsah produktu: Ucelená nabídka sportovních zařízení a zázemí pro sportovce a sportovní kluby a týmy s nabídkou volnočasových aktivit, ubytování a stravování
Komponenty/skladba produktu: sportoviště, volnočasové aktivity, ubytování a stravování
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Jednotná nabídka zázemí pro sportovní soustředění či sportovní akci včetně ubytování, stravování a volnočasového vyžití.
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé sportovišť a doplňujících služeb, JCCR, města České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, Týn nad Vltavou, sportovní svazy
Produkt pro sportovce. Vytvořena platforma poptávkového formuláře na našich webových stránkách, brožura s přehledem sportovních zařízení a vývoj obchodního oddělení, které může toto portfólio nabízet. Od spuštění produktu do současnosti se podařilo v destinaci uspořádat několik velkých sportovních událostí a turnajů a poskytnout zázemí pro řadu týmů a jejich sportovních soustředění. DMO rozvíjí tyto aktivity ve spolupráci se sportovními svazy a pracuje na podpoře rozvoje sportovní infrastruktury v oblasti.
Mice Tourism
Název: Mice Tourism
Přínos/obsah produktu: Nabídka zázemí pro MICE turistiku a zajištění komplexních služeb a volnočasového vyžití
Komponenty/skladba produktu: konferenční prostory, výstavní prostory, hromadná ubatovací zařízení, cateringy, volnočasové vyžití v destinaci, fact sheety s nabídkou v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Kongres na Budějovicku, Kongres na Hluboké
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., provozovatelé konferenčních a výstavních prostor a doplňujících služeb, JCCR, města České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, eventové agentury
Produkt pro firemní a B2B klientelu, který propaguje možnosti pro tzv. kongresovou neboli MICE turistiku v oblasti Budějovicka. Jsou vytvořeny nabídkové listy pro České Budějovice a Hlubokou nad Vltavou, se kterými pracuje obchodní tým DMO. Jsou vytvářeny individuální nabídky na míru, které zahrnují nejen zázemí eventu, ale také ubytování, stravování a volnočasové aktivity. Produkt využívá potenciál MICE turistiky coby rostoucího odvětví a klientely vhodné pro mimosezonní období.
Filmová stezka
Název: Filmová stezka
Přínos/obsah produktu: Propagace oblasti na základě známých filmů a filmových míst a lokací
Komponenty/skladba produktu: Tištěná brožura s filmovými lokacemi, videoprůvodce po filmových místech
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Za filmem na Budějovicko, Pohádkové lokace
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., TIC v oblasti, JCCR
Produkt je zaměřený na propagaci často méně známých a navštěvovaných lokalit, které se objevily ve známých filmech a pohádkách. Na Infocentrech v oblasti je distribuována tištěná brožura s přehledem filmových míst. Produkt využívá obliby filmů a pohádek a pracuje s konkrétními lokacemi, které mohou turisté navštívit a vidět na vlastní oči.
Příběhy místních – opravdová láska
Název: Příběhy místních - opravdová láska
Přínos/obsah produktu: Propagace oblasti skrze místní obyvatele a jejich příběhy
Komponenty/skladba produktu: Budějckej podcast, tištěná brožura
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Až pojedete k nám na jih, známé a méně známé osobnosti spojené s Budějovickem a jižními Čechami, jejich příběhy i místa která mají rádi
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., místní obyvatelé
-
V ohledu na tematický rok Jižních Čech jsme připravit putování po zajímavých osudech místních obyvatel a podniků. V roce 2020 jsme natočili sérii Podcastů s názvem Budějckej Podcast na platformách Spotify, Apple Podcasts, Goodle Podcasty, RRS čtečky nebo s obrazem nahráváme na kanál YouTube, kam tak pravidelně dodáváme obsah. K podcastovým dílům máme DL brožuru a blogové články. Cílem je návštěvníkům představit osudy lidí i budov, kolem kterých mohou procházet. Takto by mohli k místu získat jiný vztah a nový pohled. Podtitul podcastu je "Až pojedete k nám na jih" - lidé si mohou poslechnout zajímavosti a inspiraci, kam vyrazit i během cesty na dovolenou.
Ukončené produkty:
Svatební audit
Pozastaveno z důvodu odstoupení hlavního partnera projektu v době COVIDu - změna majitele svatebního místa, čímž se změnila přístupnost místa
- Jelikož máme pro svatby velký potenciál a je to pro nás zajímavá cílová skupina, vytvořili jsme si audit svatebních služeb u nás a poptávku v zahraničí. V tuto chvíli máme vstupní data a připravujeme produkt se svatební tématikou, kdy se bude jednat o větší svatby, které zároveň stráví i nějaký čas v rámci destinace a celého kraje.
Instagramová stezka
Název: Instagramová stezka
Přínos/obsah produktu: Přivedení návštěvníka do méně navštěvovaných lokalit, prodloužení pobytu, vytvoření pomyslné turistické trasy.
Komponenty/skladba produktu: Unikátní fotogenická místa.
Komunikační témata - hodnota pro návštěvníka: Pochlubte se unikátním místem, krásnou fotografií na sociálních sítích, skvělý tip na výlet.
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu: DMO Českobudějovicko-Hlubocko z.s., města České Budějovice a Hluboká nad Vltavou, TIC Hluboká nad Vltavou, subjekty vybraných lokalit, JCCR.
Instagramová stezka - v roce 2019 jsme vytvořili pokračování #instastezky, kterou rozvíjíme dle měst v destinaci. Na Hlubokou nad Vltavou navazují České Budějovice. V
dalších letech chceme produkt po dokončení testovacího období vyhodnotit, ucelit celou destinaci s kompletní nabídkou doprovodných aktivit a zároveň centralizovat na krajskou
úroveň. Hlavním cílem tohoto produktu je vytvářet příležitosti pro sdílení zážitků z naší destinace a oslovit i mladší skupinu návštěvníků, kteří nám mohou pomoci šířit obsah na sociálních
sítích a budovat tím povědomí o naší turistické oblasti. Pro návštěvníky jsme vytipovali nejlepší fotogenická místa, která by měla být unikátní pro oblast Budějovicko a stojí za to kvůli nim přijet. Vyhledávali jsme lokality tak, abychom návštěvníka nechali prozkoumat co největší území v okolí měst Hluboká nad Vltavou a
České Budějovice a ukázali mu tak i méně známá místa.
V rámci komunikace produktu je využíván jednotný tag #instastezka a obsah lze najít také na jednotlivých webových stránkách měst - https://www.budejce.cz/instaplaces a https://www.hluboka.cz/instaplaces.
Vznik instagramové stezky navazuje na proběhlý #instaudit, kdy jsme do destinace pozvali TOP12 českých instagramerů (např. Hynek Hampl, Natálie Kotková, Pavel Daněk, atd.) -
casestudy na Youtube “TOP 12 instagramerů - How we do instagram - First Instaudit in the world - Czech republic” - https://youtu.be/vinTi_TE4P0
Instagramová stezka je propagována i skrze náš ambasadorský program na mladší skupinu návštěvníků. Online reklama (soc. sítě, PR články, sponzorované příspěvky, TV spoty atd. se nám jeví jako nejekonomičtějčí, nejefektivnější a nejlépe měřitelná v ohledu na konverze k reálným návštěvníkům.
V roce 2018 jsme využili k natočení 2 dílů o instastezce tvůrce Aika & Johanku. V roce 2019 jsme propagovali tento produkt skrze náš ambasadorský program. Vzniklé a publikované podklady jsou stále aktivní a jejich dosahy rostou.
V rámci zmíněných produktů zahrnujeme celoplošně turistické cíle destinace interaktivní online mapa - bit.ly/mapazapojenychsubjektu